У світ вийшов новий помічник батькам. Навчити дитину читати, та ще й усвідомлено, до школи можна без затрати надзусиль.

В Ірпені, що на Київщині, представили навчальні посібники серії «Розглядай і пізнавай»: «Працюють усі навколо нас» і «Тварини: дикі та свійські». Кольорові обкладинки й яскраві малюнки увагу дітлахів привернули вмить. А от як ці книги читати й розуміти малим відкривачам слова, вже мають допомагати батьки й вихователі. Таким був творчий задум автора Ірини Товкач, старшого викладача кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка.
«В епоху інформаційну, коли інтерес дітей все більше зростає до мультимедійних розваг і падає до читання, — наголосила автор, — тим складніше познайомити їх зі словом і казкою. Ми розробили методику «Хочу розглядати, читати й пізнавати». В її основі лежить два головні принципи — наочності й надання дитині права вибору. Книги допоможуть найменшим читачам пізнавати світ, а відтак розвивати їх увагу, уяву й мовлення. І це важливо, бо нам потрібне покоління мислячих і розумних людей».
За словами пані Ірини, прививати любов у дитини до слова треба з колиски. Спочатку навчити її слухати, говорити, сприймати й розуміти мовлення, й тільки після цього — читати. Педагог-практик каже, що культура мовлення малюків, як і культура читацька, насамперед залежить від батьків, бо саме вони є носіями мови, яку з перших днів чує їх дитя.
Підготувати навчальні посібники серії «Розглядай і пізнавай», поділилася автор, було значно простіше, ніж видати. Не всі видавництва хотіли братися за їх друк, оскільки вони передбачали складну верстку й художнє оформлення.
«Проаналізувавши сучасний ринок літератури, ми зрозуміли, що це той продукт, якого зараз не вистачає. Тому зразу схопили ідею. Ці книги дають вибір батькам, вихователям і дітям. Важливо, що автор врахувала вікові можливості дошкільнят і створила майданчик, де є і казка, і ребус, і вірш, і загадка. Найефективнішим методом роботи з дітьми, як відомо, є гра. І вона логічно введена в посібники. А це дає можливість батькам, граючись, навчити дитину думати й читати», — зазначила заступник головного редактора видавництва «Грамота» Тетяна Карбовнича.
Зміст у книгах «Працюють усі навколо нас» і «Тварини: дикі та свійські» подається у двох варіантах: для дітей — ілюстрований, з предметними малюнками та для дорослих — у звичному форматі. Орієнтуючись на малюнки в змісті й ілюстрації біля текстів, дитина вчиться не тільки користуватися змістом, але й працювати з книгою. Завдання ж дорослого — сприяти розвитку пізнавальної та творчої активності малого читача.
«Коли дитина відкриває книгу, вона зосереджує свою увагу на ілюстраціях. Дорослий має вести діалог з нею, пропонувати завдання. — рекомендує Ірина Товкач. — Тоді вже можна переходити до читання. Кожен твір потрібно обговорювати, придумувати альтернативні кінцівки, говорити про букви і звуки. А ще грати в різні види ігор за змістом прочитаного. Я довго підбирала ключ, який би відкрив і дорослим, і дітям красу й простоту українського слова, і сподіваюся, знайшла його».

DSC_1387

DSC_1307