У селищі Микулинці на Тернопіллі гордо височить Троїцький собор, точніше, католицький костел ХУІІІ ст. Недалеко від нього міститься у графському палаці теж ХУІІІ ст. відома обласна фізіотераптевтична реабілітаційна лікарня, славна сірководневими ваннами.

Православні ж церкви від неї, лікарні, трохи, на жаль, далеченько. Тому християни час од часу відвідують католицьку святиню. Люди без жодної філософсько-конфесійної заангажованості звісно йдуть туди на розмову із Всевишнім. Я бачив, як у глибокій задумі вони моляться, роздумують над сенсом життя, очищаються від усякої скверни, насолоджуються вібраціями органної музики. Бо, направду, де є ліпший куток для духовних медитацій?
І от випадково став я свідком такої оказії. Дві внучки настирливо просять свою бабусю (вони тут у лікарні перебувають), аби вона з ними пішла до храму. Видно, для дівчаток це звично… У відповідь чую такі слова поважної пані: “Ні, туди ходить нельзя, бо шо я скажу батюшкі?”.
Мені стало ніяково від почутого. Хіба ж Христос, наш Отець Небесний, ділився колись і ділиться нині на якісь фарисейські віровидумки? Станьмо ж на Його заклик єдиними соборними християнами, коли визнаємо одну святу Церкву!
Хіба ж Всевишній образиться, якщо вірянин однієї конфесії відвідає храм інщої конфесії? Я йду до Господа, бо люблю Його. Мені однаково: чи я в костелі, чи у православних церквах бесідую з Богом, віддаю Йому свої почуття та надії.
А звітувати про свої вчинки треба, на мою думку, лише нашому Творцеві.

Зиновій Бичко,
член НСЖ України

One Response

  1. Богдан Дячишин

    Народ прозріє, якщо проводити освітню роботу…
    Життя Петра Сороки було тернистим і в постійних пошуках, сумнівах: «”Бога ніхто ніколи не бачив”. Ніхто ніколи. Це слова ап. Івана (Євангеліє від Івана 1:18 – Б. Д.). Є над чим задуматися. Тобто Бога ні бачити, ні тим більше зрозуміти не можемо. А це означає, що всі шляхи до Нього, усі конфесії – чисто людськ земне» (Петро Сорока, «Дзвін», ч. 4, 2018). Думаю, що й Ісус Христос, перебуваючи в духовному стані, не все знав і розумів: «Він є образ невидимого Бога, рожденний перш усякого творива» (Послання ап. Павла до колосян 1:15), «Свідок вірний і правдивий, початок Божого творива (Об’явлення Івана Богослова 3:14б). Тому «…конфесії – чисто людське, земне» не можуть наблизити людину до Бога – це щоденна важка праця над собою на дорозі з «особистим хрестом» на «свою Голгофу». Намагаймося пізнати Абсолют любові…