Рік 2230. Місто-Замок “Нова ера. Центр. Київський регіон“
Сергій сидів у офісній капсулі власного маркетингового хабу “Космічний Скафандр”. За вікном, на п’ятсотметровій висоті пролітали небесні трамваї, а внизу, поміж дронів та кіборгів, на будинку майорів стяг із синьо-жовтими літерами: “BioCreate” — це бренд мережі салонів біомоделювання та корекції зовнішнього вигляду.
CEO компанії метикував над універсальною проблемою XXIII-го століття – трафіком. Класична голографічна реклама була заблокована більшістю нейроімплантів, а вірусний маркетинг коштував шалених грошей на енергоносії.
– Нам потрібен не просто трафік, — бурмотів собі під ніс Сергій, вивчаючи звітність компанії за попередні квартали. — Нам потрібен ефект довіреного синапса.
Він переключив проєкцію на базу даних. “BioCreate” обслуговував приблизно шість тисяч постійних клієнтів. З них лише 17% мали індекс лояльності “Альфа” — тих, хто скористався послугами понад шість разів, чиї біометричні дані підтверджували максимальне задоволення результатами корекції.
“Вони — наш імунітет,”
— висновував із усіх показників СEOшник.
У старому світі Сергій уже працював у добу, коли рекламу ще робили живі людці, а не алгоритми. СEO усвідомив основний принцип просування товарів і послуг: людські істоти довіряють не бездушним екранам, а собі подібним. Цей олдскульний принцип оживає зараз, у новому світі тільки під нього потрібно підкласти математичні розрахунки, струнку логіку й систему.
Так народився протокол “Фаетон”.
Система, що мала на меті використати цей імунітет.
.
Активація Протоколу
Для клієнтів із індексом “Альфа” на його персональний нейро-дисплей передавався неповторний, криптографічно захищений код. Сергій нарік останній – “Червона мітка”.
“Червона мітка” була не зниженням ціни на послугу, а подарунком позитивного досвіду. Вона давала право будь-якій особі, яка ще не користувалася послугами “BioCreate”, на одну безкоштовну процедуру “Експрес-Апгрейд” — стандартну, але високоякісну біомоделяцію, яка коштувала 700 кредитів.
Перший, хто отримав Мітку, був верховний Мареньє, надприскіпливий клієнт із бездоганною репутацією. Він одразу ж передав її молодому помічникові, який ніколи не наважувався зайти у дорогий салон, боячись високого цінника й осудливих поглядів навколо.
Помічник прийшов. Сканер засвітився червоним променем на вході. Процедура “Експрес-Апгрейд” зайняла 25 хвилин. Молодик вийшов із лискучим новісіньким контуром обличчя й впевненістю, якої раніше не мав. То була не просто послуга в барбешопі, не лишень нова стрижка — це тотальне перезавантаження особистості. Вперше відчув, що на нього кинуть оком молоді жінки. Після апгрейду він подзвонив матері, яка спочатку навіть не впізнала синочка. Потім довго хвалила тих творців червоних міток за нового сина.
.
Вихід на Орбіту
Через місяць, коли Протокол “Фаетон” спрацював на повну силу, Сергій викликав на екран підсумковий звіт. Приріст нового трафіку: +40%.
– Це добре, але не фантастично,
— подумав Сергій. Аж доки не побачив наступну лінію на графіку…завмер.
Коефіцієнт конверсії “Мітки”: близько 70% нових клієнтів, які отримали безкоштовний “Експрес-Апгрейд”, повернулися протягом 60 днів для повної, платної процедури: комплексної біокорекції, яка коштує 3000 кредитів.
“Неможливо…” — прошепотів Сергій. Успішний реферал у цьому секторі рідко перевищував 50%.
Секрет був не в безкоштовній послузі. Загадка крилася в довірі. “Червона мітка” активувала прадавній, найпотужніший інстинкт: рекомендацію від довіреного члена роду-племені. “Червона мітка” передавалася не через рекламу, а через соціальні зв’язки найвищого рівня.
Колись це назвали б застарілим словом маркетинг. Зараз – це соціальна інженерія, що використовує найміцніший ресурс у футуристичному світі: людську репутацію.
…Дуже щвидко “BioCreate” став найбільшим біоінженерним концерном планети.
Протокол “Фаетон” інтегрували в державні програми довіри, а “Червону мітку” почали видавати на рівні з ідентифікаційним кодом. Тепер нею позначали всіх, хто хотів бути належним. А ті, хто не мав Мітки, лишалися невидимими.
Навіть для себе.
Ярослав Карпець

Leave a Reply